Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)  
Autor Wiadomość
artek 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: Audi S8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 99
Skąd: Chełm/lubelskie
Wysłany: 2013-05-26, 11:59   

zmień jeszcze przepustnice i zobacz czy coś się zmieni
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-26, 12:03   

Guzior mówił że nie ma sensu zmieniać kolektora ani przepustnicy, nic to nie da.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-26, 12:14   

Tomek87g też mówił, żeby kolektora dolotowego nie ruszać...
 
 
olozwirski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: wkz
Wysłany: 2013-05-30, 21:29   

Najlepiej założyć cale głowicę od S, można tez włożyć same walki ssące do ABZta ale trzeba wyfrezować miejsce pod krzywki. Hydraulika sobie poradzi z obrotami.
Robiłeś pomiary przed i będziesz robił po?
_________________
Narazie czytam
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-01, 20:50   

Ważniejsze są wałki wydechowe z tego co mi wiadomo. Mam zamiar zrobić jeszcze korektę kanałów wydechowych i ssących i może przerobić gniazda zaworowe tak żeby usprawnić napełnianie i opróżnianie komór spalania. Trochę zabawy będzie ale fabrykę można trochę poprawić i tam także drzemią ukryte moce w naszych silnikach.

Pomiary zrobię na pewno po przeróbkach.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-01, 21:12   

Wałki wydechowe są te same w ABZ i AHC ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-02, 10:15   

A jednak :shock: Hmm, pewnie się trochę wcześniej otwierają niż w ABZ...

Paweł możesz sprawdzić czy tłoki są te same w obydwu motorach?
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-02, 11:34   

Dostałem wiadomość od Adriana, że tłoki się różnią :-/ Jednak moje przypuszczenia się raczej potwierdzą- większe sprężanie w S jest realizowane poprzez tłoki o większym "garbie". Zmianą głowic raczej nie zwiększymy tego parametru :-/
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-02, 13:13   

Najlepiej zadz do Guziora on ci wytłumaczy wszystko. Mi mówił że zamiana głowic da w h.. Czy to prawda to się okaże po zmianie, ja mu wieżę ma chłopak pojęcie.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 10:06   

gtfan, prosiłbym Cię jeszcze o sprawdzenie korbowodów i wału korbowego czy mają inne oznaczenia. W ogóle skąd można ETKA ściągnąć? Bo bym sam pogmyrał ;-)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 11:11   

Niestety wał i korbowody do ABZ'ta nie występują jako oddzielna część, a tylko w komplecie z blokiem i nie ma w ETCE ich numerów. Jednak na racingforum.pl guzior potwierdzał, że korby są takie same w ABZ i silnikach z S8 32V.

Co do Etki to szukaj w googlach pod hasłem "Etka 7.4 Plus" ;-)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 11:31   

Dzięki.

Chodzi o to, że skoro tłoki od S8 mają większy garb mogą być ciężse od ABZ-towskich. Ale nie koniecznie. jeśli były by cięższe to wał może jest inaczej wyważony. Chyba że Audi zostawiło korby faktycznie te same a masa tłoka jest ta sama mimo większych wymiarów. Może także większą masę tłoka rekompensują lżejsze sworznie. Albo tłok jest cięższy i wcale nie wpływa to wyważenie układu tłokowo-korbowego w naszych V8 :roll:

Chcę się pokusić także o przerzucenie tłoków z silnika artka do mojego, żeby w 100% przerobić ABZ na AHC/AKH. Przy okazji zweryfikowałbym stan pierścieni i cylindrów. Co prawda guzior mówił że taka podmianka nie da odczuwalnej różnicy w mocy ale pewień niedosyt pozostaje. Większa kompresja powoduje większą sprawność silnika w dolnym zakresie obrotów, poza tym także większe ciśnienie w wydechu ;-)

Najchętniej przerzuciłbym same tłoki od AKH a pierścienie zostawił stare, ułożone pod mój silnik i konkretne cylindry. Ciekawe tylko czy pierścionki są identyczne na tłokach ABZ i AHC/AKH :roll:
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 11:42   

Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-07, 12:38   

Tu masz etke http://www.a5klub.pl/turb...y/etka-on-line/
Morze lepiej już zainwestować w kute tłoki i korby na poczet przyszłych modyfikacji. ;>
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-07, 13:37   

gtfan napisał/a:
Pierścienie są inne. S-kowe mają o 0,01mm ciaśniejsze pasowanie.


Tu nie widzę problemu, najważniejsze żeby miały tą samą grubość na rowkach :->
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.