Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 preFL 4.2] Przeróbka silnika ABZ (299) na AHC (340)  
Autor Wiadomość
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-05-19, 20:31   

Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-19, 20:45   

No to Gabriel, juz kiedys pisałem że z A8 mozna z powodzeniem zrobić RS8 przekladając z RS6 C5 cały silnik wraz ze skrzynią i elektroniką lub zapodając uturbione 4,2 do manuala. :) Wd mnie te 40kucy jest juz odczuwalne ale jak dla mnie to fakt ta zabawa nie warta świeczki.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 08:15   

Gabriel napisał/a:
Mnie tam wydaje się że cała ta zabawa z przerobieniem A na S jest guzik warta. Kupa kasy i roboty. Troszkę koników przybędzie i niutków dosłownie kilka. To jest tak mały przyrost ze w ogóle nie odczuwalne, moim skromnym zdaniem. Lepiej przerobić na manual i już dynamiczniejsze auto. I to czuć. Następnie wrzucić jakieś kompresory, zmienić mapy i mamy ogromną rakietę :-D


Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-20, 20:47   

Mi dziś kolega wybił z głowy przeróbkę na S8, koszta też nie będą małe. Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-)
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-20, 20:49   

adrian949 napisał/a:
Lepiej dozbierać troszkę złotówek i wsadzić kompresor. ;-)
Był tu temat uturbiania ale cos przycichł-może ktoś jednak się zdecyduje?? :)
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-05-20, 20:59   

Może w tym tygodniu podjadę do Guziora i się dopytam o szczegóły, tak z ciekawości. Na razie brak wolnych środków na takie wydatki (żona by mnie zabiła :mrgreen: )
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 21:28   

Koszta:

- głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł

To są realne ceny kiedy kupujemy wszystko w pakiecie.

Oczywiście do tego trzeba doliczyć prewencyjną wymianę uszczelniaczy zaworowych, planowanie głowic, uszczelki...

Przepływkę już mam -120zł plus paczka :-D
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 41
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2013-05-20, 21:45   

Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen:
- Planowanie głowicy 60 zł sztuka
- sprawdzenie szczelności 60 zł sztuka
- uszczelki pod kolektor wydechowy 80 zł szt
- uszczelka pod kolektor ssący 120 zł sztuka
- uszczelniacze głowicy około 100 zł (32 gumki)
- prowadnice komplet na 2 głowice 400 zł
Tak że to nie takie realne ceny .
Uszczelniam silnik i wszystkie uszczelki + rozrząd 2400 zł
Do tego dolicz :
Mucholejkolator napisał/a:
- głowice kompletne 2x300zł
- wtryskiwacze 200-300 zł
- przepływka 150-350 zł
- sterownik silnika - 200-400 zł

To czy to taka realna cena ??
Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ??
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-20, 22:19   

mdamian napisał/a:
Mucholejkolator, Zapomniałeś o rozrządzie 1600 zł :mrgreen:


No ja akurat będę wymieniał rozrząd ale nie wiem czy jest to konieczność po demontażu :roll:
mdamian napisał/a:
Może faktycznie lepiej odłożyć i kupić S8 lub Całe serce z S8 + komp ??


Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

Ogólnie wiadomo, że ta przeróbka kosztuje, ale i tak muszę zrobić to co Ty czyli uszczelnić silnik więc i tak bym to wszystko wymieniał ;-)
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-05-21, 03:06   

Mucholejkolator napisał/a:
Dla mnie jest b. duża różnica miedzy ABZ a AHC. Tu sama moc o niczym nie świadczy. AHC lepiej ciągnie od dołu, przez inne mapy bardziej żwawo reaguje na gaz. Ma fajniejszą, sportową charakterystykę i ogólnie przez to sprawia wrażenie sprawniejszego silnika. Według mnie warto :-D

No zaskoczyłeś mnie. Nigdy nie jechałem ABZ-em za kierownicą, aż muszę się przejechać i porównać.

Mucholejkolator napisał/a:
Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

A czym się rózni ten zamach? Bo wiem ze one drogie nie są.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 10:44   

Nie było by problemu gdyby można było tylko koło zamachowe wymienić. W AHC i AKH jest inne obsadzenie na wale wiec nie da się bez przeróbki założyć zamachu od ABZ-a...
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 10:46   

Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1283
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 13:00   

Mucholejkolator napisał/a:

Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-05-21, 15:30   

Mucholejkolator napisał/a:
Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?


A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.
 
 
Mucholejkolator 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy
Wiek: 38
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 460
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-05-21, 22:00   

gtfan napisał/a:
Mucholejkolator napisał/a:

Silnik od S8 nie podejdzie pod zwykła skrzynie 4hp lub 5hp. Jest inny zamach.

Etka pokazuje ze przy ABZ od numeru nadwozia 4D-T-011501 jest ten sam zamach co przy silnikach z S8. Wcześniejsze ABZ'ty miały inny zamach i inną tuleję w zakończeniu wału korbowego.


A widzisz :-D Ten to zawsze znajdzie po numerkach. Dobrze dobrze panowie, pogłębiamy wiedzę :-D


Cytat:
Mucholejkolator napisał/a:
Gabriel, powiedz jakiem masz wrażenia i odczucia z jazdy manualem?


A więc jeżdżę zdecydowanie na niższych obrotach (jak tak kulam się za innymi autami), co za tym idzie spalanie niższe ( w moim przypadku jakieś 2-3l / 100km) Bardzo fajnie reaguje na gaz, dodajesz lekko a od razu reakcja że samochód idzie do przodu, właśnie na niskich obrotach to fajnie czuć.
No i to co lubię najbardziej to pełny ogień na drugim biegu :evil: 120km/h i trójka.
Czasami zerkasz w lusterko i z 6 na 2 i but. Po prostu samochód ja prowadzę i czuję przyjemność z dynamicznej jazdy. Piękna sprawa to start z pod świateł taką krową (u mnie troszkę lipa, bo sprzęgło już dogorywa a i tak lepiej to wychodzi niż w automacie) Po prostu lubisz dynamicznie to manual i tyle w temacie.
W weekend majowy odwiedziłem zoo we wrocławiu i całą A4 na 6 biegu przeleciałem w 4 dorosłe osoby w aucie + małe dziecko i ni razu nie zredukowałem a prędkości przeróżne od 80 do 180km/h. Komfortowo i wygodnie też był, jak by ktoś myślał że uciążliwe może być mieszanie w biegach. W mieście tak samo 2 i jedziesz lub 3 i problemu nie ma.
Jedynie 5 bym wymontował bo tego nie używam wcale :-P nie ma takiej potrzeby, a lżejsze auto by było :mrgreen:
Jedno co troszkę mnie irytuje (tak jak pisałem ze na niższych obrotach jeżdżę) to 6 zdecydowanie dłuższy by mógł być, taki autostradowy, to 5 by się sprawdziła, a tak to jest jak jest.


Co do skrzyni manualnej to wg mnie jej przewaga występuje tylko na 1 biegu gdy możemy przekazać więcej momentu przy ruszaniu na klasycznym sprzęgle...

Jako ciekawostkę powiem, że kolega pół roku temu kupił S8 w tipie sprowadzoną ze Szwajcarii, która niezwykle brutalnie przekazywała na 1-wszym biegu moment obrotowy. Efekt był taki, że na kostce brukowej czy drodze gruntowej zrywała przyczepność jak manual. Nie wiem, czy to normalne w S8 ale chyba nie bo miałem okazję jeździć innymi S6 i S8 i żadna nie szła tak na starcie (dlatego też zdecydowaliśmy żeby kolega kupił to auto). Następnie padła skrzynia po prewencyjnej wymianie oleju i po remoncie straciła cały swój agresywny urok :cry: :cry: :cry:

Nie mierzyliśmy czasów przyspieszeń ale wrażenia z jady były jak bym przesiadł się z malucha do dużego fiata :-P Różnica kolosalna. Po remoncie wszystko się uspokoiło i teraz S8 jest wyraźnie żwawsze od mojej a8 ale start mamy podobny :-/

Wtedy myślę że do 100km/h nie była by dużo gorsza od manuala :diabel:
O co chodzi? Raczej remont się nie powiódł... Może coś zostało zmienione ze sterowaniem skrzyni :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.