Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 02 4.2MPI ] Kręci, kręci... nie odpala  
Autor Wiadomość
audiolka 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-06-02, 18:44   [D3 02 4.2MPI ] Kręci, kręci... nie odpala

Witam,

Jestem świeżym właścicielem 2002 A8 D3 4.2 a to jest mój pierwszy post. Witam i pozdrawiam wszystkich. Mam prośbę o diagnozę:

Samochód mi często nie odpala. Tj. silnik kręci i kręci i nie zapala. Jeżeli postoi np. w garażu dobę to prawie na pewno zapali z samego rana... Ale jak już nim podjadę gdzieś i silnik się nagrzeje, wyłączę go, to potem nie chce zapalić. Po odczekaniu jakiegoś bardzo długiego czasu (kilka godzin)... Znów zapali (lub nie).

Co to możę być? Z góry dziękuję za pomoc w ustaleniu usterki.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-02, 18:49   

Chcesz pisac to zasuwaj sie przywitac do przywitalni bo twoje tematy poleca w kosz.
A co do usterki to podłaczałes jakiegos kompa i sprawdzałes błedy?? Zachowanie jak na uszkodzony czujnik halla ale to gdybanie.powodów może byc wiele.
 
 
audiolka 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-06-02, 19:01   

Nie sprawdzałem tego bo nie mam w tej chwili kompa pod ręką... Dlatego piszę bo chciałbym chociaż m/w wiedzieć w czym może tkwić problem. Może jutro podjadę na jakąś diagnostykę.

Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: strasznie dużo mi pali w cyklu miejskim: 22 - 25,6 L / 100 km. Dodam, że przy dość spokojnej jeździe. Miałem poprzednio 2002 S8 D2 z podobnym silnikiem i palił mniej, tj. 14,5 do 17,5 L. Może jest to jakoś powiązane z tą usterką?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-02, 19:07   

Może być ale takie usterki zapisuja sie w kompie i raczej na pewno po diagnostyce będziesz juz miał trop.
 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2013-06-02, 19:31   

Z twojego opisu podejrzewałbym usterkę czujnika położenia wału lub wałków ( zły odczyt przy nagrzanym silniku) , diagnostyka silnika powinna dać ci dokładną usterkę.
 
 
audiolka 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-06-03, 09:18   

Dziś podłączyłem pod VAG'a i nie ma błędów w silniku... Był jakiś sporadyczny: "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany", ale potem się nie pojawił...
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-06-03, 09:38   

No to masz odpowiedź.
 
 
audiolka 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-06-03, 13:59   

Nie do końca... bo błędu nie ma a samochód i tak nie zapala. Rano zapalił bez problemu.
_________________

 
 
jacek 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 286
Skąd: Kujawsko - Pomorskie
Wysłany: 2013-06-03, 17:53   

audiolka, Po prostu wymień czujnik i autko będzie odpalać , błąd "Czujnik obrotów silnika - obwód przerwany" mimo że sporadyczny wszystko ci powiedział.
Wcale nie musi być aktywny , po prostu stary czujnik nie "trzyma" parametrów.
 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 36
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2013-06-03, 20:44   

jak mówią panowie przedmówcy czujnik walu lub instalacja jego do poprawy
_________________
Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
 
 
siiwy23 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Mati
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35
Dołączył: 27 Cze 2013
Posty: 11
Skąd: wlkp
Wysłany: 2013-06-27, 02:07   

a pompe paliwową masz kolego dobrą?? bo ja pewnego razu miałem lekki problem z odpaleniem kreci i nie odpala co sie okazało pompa paliwowa padła
_________________
Matii
 
 
audiolka 
Użytkownik



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 5
Skąd: WPI
Wysłany: 2013-06-27, 10:19   

Auto już naprawione. Był to jednak czujnik obrotów silnika. Poza tym, jedno cięgno od gruszki przy silniku było urwane. Wszystko ładnie naprawił mi FOSS :)
_________________

 
 
kamil4993 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 29 Maj 2017
Posty: 31
Skąd: Płock
Wysłany: 2017-06-01, 10:17   

Odświeże temat.
Mam podobny problem. auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo. Na zimnym silniku 9 na 10 razy odpala za pierwszym A czasami zdarzy się że dopiero za drugim ale również po odpaleniu pracuje normalnie. Błędy to tylko poduszki silnika i sonda l(konkretnie grzałka sondy). Kiedy na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała...
 
 
tokam 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: artur
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 2
Skąd: szczytno
Wysłany: 2017-06-02, 13:40   

tak jak wyżej zostało napisane czujnik położenia wału. zmieniaj, puki jeszcze odpala i jeździ. bo pewnie niedługo przyjdzie dzień, że w ogóle nie odpali.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-06-02, 23:48   

kamil4993 napisał/a:
auto na gorącym silniku po około 25 minutowym postoju długo kreci około 4-6 sekund ale zawsze odpala i pracuje później prawidłowo (...) na gorącym silniku postój jest krótszy niż 15 minut zawsze odpali od strzała
W Twoim przypadku podejrzewam nieszczelność w LPG, dokładniej wtryski lub reduktor.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.