Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Brak mocy, telepie i źle reaguje na gaz  
Autor Wiadomość
majkel_majki 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-17, 22:34   

mysticK napisał/a:
majkel_majki napisał/a:
Wczoraj jeszcze skasowałem błędy i wybrałem się na przejażdżkę, błąd czujnika przepustnicy już się nie pojawił, błędy sond lambda wróciły. Teraz jestem po szybkim vagowaniu na jakie pozwoliła temperatura na dworze i bateria w laptopie. Z tego co widziałem w blokach pomiarowych silnik cały czas jest zalewany paliwem:

- sondy stoją, lewa cały czas 25%, czasem się ocknie i pokaże przez chwilę 0,3-0,4 V, prawa trup 0%, 0V
- czasy wtrysku na wolnych obrotach ok. 8 ms
- spalanie na biegu jałowym ok. 6 l/h

Gdzie są umiejscowione wtyczki od sond? Doraźnie spróbuję je odpiąć i zobaczyć jak zachowuje się silnik.


25% na plus to jest uboga mieszanka,a czas wtysku 8ms mowi tylko to potwierdza,co moze znaczyc ze samochod przez niesprawna sonde jest tak zalewany paliwem,ze nie moze juz bardziej jej zubozyc. po bledach wychodzi ze faktycznie 2 sonda nie zyje a lewa jest ciagle w petli. wymien sonde zeby zaczelo normalnie regulowac paliwo,a dla pewnosci to obie.


Sęk w tym, że sondy są już nowe, oscylują super, korekta krótkoterminowa ustawiła się na -7,5 %, a auto na obu paliwach jak było słabe tak jest dalej.
 
 
mysticK 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2017-12-18, 10:26   

A z rozrzadem napewno jest wszystko ok?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-12-18, 13:18   

dla mnie to usterka mechaniczna akaś <bezradny>
 
 
majkel_majki 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-18, 18:13   

mysticK napisał/a:
A z rozrzadem napewno jest wszystko ok?


Nie mam pewności na 100%, w każdym razie na vagu błędów synchronizacji wałków nie wyrzucił mi nigdy.

[ Dodano: 2017-12-18, 18:14 ]
pepi napisał/a:
dla mnie to usterka mechaniczna akaś <bezradny>


Wymienię przepływomierz, jeżeli nadal nie będzie poprawy to wstawiam go do warsztatu, niech szukają, sprawdzą rozrząd itp.
 
 
mysticK 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 32
Dołączył: 06 Maj 2016
Posty: 26
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2017-12-18, 21:41   

Spotkalem sie z sytuacja gdzie przy wymianie rozrzadu nikt nie wymienil tlumika drgan paska rozrzadu bo jest drogi i przy gaszeniu silnika przeskoczyl rozrzad, bo nie utrzymywal juz cisnienia. Bledow synchronizacji czy zlego polozenia walu czy walkow nie wywalal a samochod chodzil strasznie kulawo,podobnie jak twoj. Widzialem tez ze po takiej akcji rozrzad poskladal sie tez calkowicie,wiec to na pewno jest sytuacja do sprawdzenia i to w pierwszej kolejnosci moim zdaniem. Mialem kiedys poliftowa wlasnie 4.2 kgora kupilem z problematycznym rozrzadem.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-12-19, 07:29   

kolego ty masz przed lifta
więc masz tylko jeden czujnik hala
czyli jedna strona cylindrów jest tylko sprawdzana :]
 
 
majkel_majki 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-09, 20:26   

Auto zaczęło jeździć, winowajcą okazał się przepływomierz, który zaniżał zmierzoną dawkę powietrza. Co ciekawe, stary po wyczyszczeniu zaczął działać jak należy <hmm>
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-01-09, 21:36   

<okok>
 
 
majkel_majki 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017
Posty: 21
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-09, 22:15   

Dzięki Wam wszystkim za pomoc przy metodycznym szukaniu usterki, eh w aucie które stało 3 lata nie ruszane wszystko mogło się zdarzyć, ale ogólnie spodziewałem się gorszego stanu niż faktycznie zastałem.
Teraz pozostało dalej odchwaszczać, z około silnikowych spraw już tylko niedziałający tempomat. Pompa paliwa jest jak się okazało oryginalna i sprawna, ale nieszczelny jest kosz i przy połowie baku auto kiepsko odpala.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.