Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI/LPG ] terkotanie/stuki z tyłu prawej głowicy  
Autor Wiadomość
Rudpavv
[Usunięty]

Wysłany: 2018-04-09, 21:40   [D3 03 4.2MPI/LPG ] terkotanie/stuki z tyłu prawej głowicy

Witam,

Od zakupu auta jakieś pół roku temu za każdym razem przy zapalaniu zimnego silnika terkotało coś w silniku przez około 2s od zapłonu. Potem cichło i było wszystko ok, silnik pracował wzorowo. Niestety w sobotę zauważyłem że ten terkot przy zapłonie zimnego był głośniejszy niż zwykle ale też po 2s pracy ucichł więc się przejąłem tym zbytnio. Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk. Poniżej zamieszczam filmik z pracy na jałowych obrotach.

https://www.youtube.com/watch?v=WkOGMvPgJNY

Uważacie, że jest to na 100% uszkodzony nastawnik?

Naprawę będę wykonywał samodzielnie więc mam kilka pytań:

Jak z jakością tych zamienników z allegro za około 800zł? Ktoś z forum to montował?
Jakie specjalistyczne narzędzia są potrzebne do wymiany nastawnika? Mógłbym prosić o jakieś linki z tymi narzędziami?
Da się to wymienić bez ruszania paska rozrządu z przodu, czy trzeba jednak całość zrzucić?

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.


Edit: Byłbym zapomniał. Bezpośrednio po chwili w której zaczęly się stuki wyskoczył błąd cylinder 8 misfire i random misfire.

Pozdrawiam
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-04-10, 06:31   

Tak nastawnik.
Zamienniki to kupa i za rok, jak będziesz miał szczęście, znowu wrócisz do tematu a jak pecha to będzie wiecznie trajkotać.
Nie wiem czy wypadanie zapłonu może mieć związek z nastawnikiem, chociaż pewnie może na logikę. Ale sprawdź sobie cewki i ewentualnie czy miałeś akcję serwisową przeprowadzoną ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-04-10, 08:03   

O nastawnikach możesz poczytać sporo na forum , w dziale D2 i D3 są opisywane problemy - rozwiązania i czy kupować zamienniki .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Rudpavv
[Usunięty]

Wysłany: 2018-04-10, 16:18   

Te napinacze są identyczne w D2 jak i w D3?
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2018-04-10, 18:34   

Skoro watek o nastawnikach juz zamkniety to podepne sie tutaj.Natrafilem na cos takiego ze zeszlifowanym logo audi.Komus cos to mówi?
https://www.fotosik.pl/zd...4cc57c1c5ac748b
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-04-10, 20:54   

To chinol
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2018-04-10, 21:00   

No wiem,tylko skad to logo?
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-04-10, 21:02   

Na alliexpress - można zamówić wszystko - nawet Ori karton
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
leon0376 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 383
Skąd: FR
Wysłany: 2018-04-10, 21:06   

Nieźle, nawet nie wiedzialem ze są takie możliwości.
_________________
Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-04-11, 18:13   Re: 4.2 BFM terkotanie/stuki z tyłu prawej

Rudpavv napisał/a:
Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk.

Pewnie ślizg się połamał i się rozsypał. Albo oba ślizgi bo terkocze słabo.
Osobiście to bym już raczej tym nie jeździł i nie gazował ale znam takich co i takimi jeździli i poniekąd na farcie przejeździli tym sporo kilometrów.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Rudpavv
[Usunięty]

Wysłany: 2018-04-12, 12:27   

FOSS, Samochód stoi już nie ruszany od momentu w którym ten dźwięk się pojawił. Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-04-12, 13:37   

Wymiana samych slizgów to zwykle tymczasowe rozwiązanie
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-04-12, 14:42   

Rudpavv napisał/a:
Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi?

Tak, spotkałem się z takim zabiegiem - sam nawet w swoim aucie wymieniałem same ślizgi ale...
u mnie nic nie terkotało i nie terkocze, ani przy rozruchu ani później, a ślizgi wymieniałem zupełnie zapobiegawczo w trakcie innych prac.
W ubiegłym roku bawiłem się w modyfikacje silnika i zmieniałem wałki rozrządu na ostrzejsze. Mając zdemontowane wałki oraz nastawniki postanowiłem zmienić ślizgi na nowe.
To był zresztą, moim zdaniem, dobry ruch ponieważ stare ślizgi były już lekko powycierane.

Co do zasady jednak, w przypadku ewidentnych problemów z nastawnikiem, wymiana samych ślizgów, moim zdaniem, nie jest właściwą procedurą naprawczą.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Rudpavv
[Usunięty]

Wysłany: 2018-04-14, 01:29   

Zdjąłem tą prawą pokrywę zaworów i niestety zbyt dobrych wieści nie mam. Przede wszystkim straszny syf jest w głowicy. Pełno takiego jakiegoś błotka. Łańcuch obijał się o pokrywe zaworów i wytarł w niej dwa dosyc głebokie rowki. Ten syf spod pokrywy to chyba zmieszane resztki aluminium z pokrywy, z resztkami ślizgów i olejem. Sama pokrywa zaworów od góry jest czymś usyfiona. Nie wiem co to jest ale odchodzi płatami jak lakier.
Teraz mnie czeka demontaż drugiej pokrywy i misy olejowej zeby cały ten syf jakoś wypłukać... <niechce>
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2018-04-14, 07:27   

Po tak krótkim czasie takie spustoszenie <boisie>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.