Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Opis wymiany dolnych wahaczy  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-11, 19:45   

Nie trzeba grzać do czerwoności ale wystarczająco by wypalić rdze. Wachacze górne a raczej ich sworznie do wyrzucenia więc jeśli jeden padnie to zawsze wymienicie dwa.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-11, 19:53   

krzychu22.p1i napisał/a:
...
Delikatny ogień, przykładasz na 20s i ruszasz śrubą aż do skutku. Jeśli zacznie się poruszać to wtedy już nie grzejesz tylko kręcisz kluczem a jak ostygnie to zlewasz penetratorami i wyjdzie. spokojnie 200°C wtedy nie przekroczysz...


ooo dobrze wiedziec ze tak mozna <amasz> dzieki Krzychu za wskazowke <okioki>

Apophis napisał/a:
Wachacze górne a raczej ich sworznie do wyrzucenia więc jeśli jeden padnie to zawsze wymienicie dwa.


nawet jak i dwa padna, to cena za nowe nie bedzie wieksza nic kupno uzywanej zwrotnicy aluminiowej :)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2015-03-11, 23:41   

Co do smaru miedzianego to nie wiedziałem.. No cóż uczymy się całe życie. Jeszcze do kupy nie złożyłem zawiechy bo sanki czekają na demontaż tak przy okazji więc zastosuję smar grafitowy ;)
_________________
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-13, 00:03   

Ktoś mi mówił że oprócz smaru zastosował też tę śrube o dużej twardości co spowodowało połamanie kilku kluczy ale nie łba :)
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2015-03-13, 20:27   

Apophis napisał/a:
Ktoś mi mówił że oprócz smaru zastosował też tę śrube o dużej twardości co spowodowało połamanie kilku kluczy ale nie łba :)

Oryginalnie ta śruba ma twardość 10,8, więc dobrze ją trzeba naparzać żeby łeb urwać, ale podejrzewam że mechanik który kiedyś mi wymieniał wahacz górny przedni musiał ją też dobrze potraktować a wiem że lubi odkręcać wszystko pneumatami
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 18:47   

U mnie walka z zawieszeniem trwa od środy :/ pozytywne zakończenie operacji planowane dopiero na poniedziałek. Dowiedziałem się, że przy przebiegu 278tys jeszcze hulały fabryczne wachacze <jezu> Te śruby trzymające w poziomie górne wachacze poprostu nie do ruszenia.O ile prawa strona znośnie, tak lewa totalnie nie do ruszenia, 5 atmosfer na prasie nie dało rady- więcej już było strach, żeby zwrotnicy nie zniszczyć. Dopiero powolnym rozwiercaniem udało się wykruszyć. Dosłownie jak krew z nosa :/
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-20, 19:01   

beyer28 napisał/a:
Dopiero powolnym rozwiercaniem udało się wykruszyć. Dosłownie jak krew z nosa :/


to i tak masz szczęscie... :) u mnie skonczyło sie wymianą zwrotnicy :/
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 19:21   

Przez moment też się zastanawiałem żeby kupić drugą zwrotnicę i się z tym nie bujać...Cały dzień na jedną śrubę, masakra :/
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2015-03-20, 19:24   

Może prościej by było wyjąć zwrotnice i w jakims oleju moczyć by śruba puścila :)
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 19:31   

Michał, najpierw obie zwrotnice zostały wyjęte po uprzednim wycięciu starych górnych wachaczy i kompane przez 24h w smarowidle. Kompletnie nic to nie dało <jezu> :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-20, 19:55   

Krzychu ostatnio pisał że można te aluminiowe zwrotnice palnikiem potraktować tylko trzeba umiejętnie ;) ale ponoc da radę
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-20, 20:42   

martin_rs4 napisał/a:
Krzychu ostatnio pisał że można te aluminiowe zwrotnice palnikiem potraktować tylko trzeba umiejętnie ;) ale ponoc da radę

Palnikiem również była traktowana i tak samo nic to nie dało. Moje to wyjątkowe wredne zwrotnice :)
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-11-24, 17:35   

Panowie odgrzeję trochę temacik czy po wymianie przednich dolnych tylnych wahaczy (bananów) trzeba ustawiać zbieżność/geometrie? Chciał bym się za to zabrać ale nie wiem czy nie poczekać do poniedziałku żeby od razu pojechać na zbieżność.
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-24, 22:33   

Przy wymianie końcówek ukł. kierowniczego ustawia się zbieżność.
 
 
Prezes-Artek 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 154
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 2017-11-25, 11:15   

Właśnie trochę mi to nie pasowało bo nigdy nie robiłem zbieżności przy wymianie wahaczy a na SKP jak sprawdzałem zawiechę to wyszły tylko te dwa wahacze i gość mówił że jak wymienię to muszę zbieżność ustawić trochę mnie to zaciekawiło i wolałem zapytać.
A nawiasem mówiąc robota już na finiszu poszło gładko :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.