Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 3.7PB ] Falowanie na biegu jałowym  
Autor Wiadomość
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-25, 01:06   [D2 99 3.7PB ] Falowanie na biegu jałowym

witam szanownych forumowiczów
w ostatnim czasie mam dziwne delikatne "kolysanie" autem po rannym rozruchu
Dzieje się tak tylko na biegu jalowym do osiągnięcia +50st , potem drgania ustają
Dużo czytalem na temat przeplywomierza , ktoś stwierdzil ze po wymianie na lepszy drgania ustępowaly
Nie wiem jak wydobyć logi z programu VagCom dlatego nagralem film z mojego przyspieszenia
Silnik rozgrzany, przyspieszalem z 2 biegu (od 40 sekundy filmu) zasilanie benzyna
link https://youtu.be/iscFA34_7xE
Prosze o wasze fachowe doradztwo czy moj przeplywomierz jest jeszcze zdrowy?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-25, 14:30   

Trochę za malo pokazuje przepływka, u mnie dochodzi do 230. Zrób jeszcze raz testa i na drugim biegu przy niskich obrotach wduś pedał gazu do oporu i ciagnij na dwójce aż zmieni bieg ...to da miarodajny wynik.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-03-25, 16:24   

O loguj jedną grupę jednocześnie, zwiększysz tym ziarnistość pomiaru i będzie on dokładniejszy .
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-26, 22:33   

dziekuje za odpowiedz
znaczy ze mam nagrac film z 2x grupa 001 i 1x grupa 002 tak?
Danishow wcisnac z "kickdown" czy bez?

napiszcie prosze jeszcze jak dokladnie dignozowac sklad mieszanki (jezdze tez na lpg i chce kontrolowac sklad mieszanki tak aby nie bylo za ubogo) w mojej audi na której grupie to sprawdzic i jakie powienne byc ksiązkowe wartosci?
sprawdzac na rozgzanym silniku przy jakiej prędkosci obrotowej? z obciązeniem czy na biegu jalowym lepiej?
dziekuje za odpowiedz
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-26, 23:09   

karhu napisał/a:
Danishow wcisnac z "kickdown" czy bez?
Do oporu czyli z Kickdown.
karhu napisał/a:
jezdze tez na lpg i chce kontrolowac sklad mieszanki tak aby nie bylo za ubogo
Twoja instalacja LPG nie ma podłączenia do OBD ?!
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-03-27, 00:44   

dobrze jutro spróbuje zrobic jeszcze raz test
Moja instalacja to Icom jtg - dodatkowe zainstalowane wtryski lpg są sterowane fabrycznym ECU audi
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-03-27, 06:26   

o jak w volvo bi fuel <boisie>
No to może być problem jak zacznie coś się dziać

[ Dodano: 2018-03-27, 06:29 ]
doczytałem to tylko lpi czyli ciekły wtrysk :]
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-27, 23:04   

karhu napisał/a:
dodatkowe zainstalowane wtryski lpg są sterowane fabrycznym ECU audi
W każdej sekwencyjnej instalacji gazowej wtryskami LPG steruje sterownik silnika, komputer gazowy umożliwia jedynie korektę sygnałów sterownika silnika, bez którego nic by nie działało ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-03-29, 07:23   

nie prawda
tu co kolega pisze nie ma dodatkowego sterownika tak jak jest w volvo np .
Ten dodatkowy komp steruje wtryskiwaczami on tylko opiera się na sygnale z fabrycznego ecu tak aby go oszukać .
To wysteruj wtryskiwacze z fabrycznego ecu :]
jak ci się uda to ...
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-29, 21:56   

No to ja takiego cuda nie widziałem <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-03-29, 22:41   

pepi napisał/a:
nie prawda
tu co kolega pisze nie ma dodatkowego sterownika tak jak jest w volvo np .
Ten dodatkowy komp steruje wtryskiwaczami on tylko opiera się na sygnale z fabrycznego ecu tak aby go oszukać .
To wysteruj wtryskiwacze z fabrycznego ecu :]
jak ci się uda to ...


z fabrycznego powiadasz (bez korekcji)...

to by znaczyło że musisz dobierać wtryski gazowe (lub je korygowć mechanicznie)
pod konkretny model/silnik oraz że ich charakterystyka po tych zabiegach będzie taka
sama jak benzynowych

jakieś dysze/zwężki/spręzynki cokolwiek co umożliwi takie dawkowanie gazu (przy czasach
otwarcia dla benzyny) aby wszystko było ok

wtedy np przy założeniu że parę lat wytrzymają trzymając parametry jak benzynowe
wszystko gra :)

co do wtrysku ciekłego kiedyś czytałem o instalkach które wykorzystują tą samą listwę
i wtryski co benzynka - te jest coś :) nie wiem czy to jest dalej rozwijane
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-03-29, 23:00   

jest :]
zasada fajna tylko nasz gaz jest jaki jest i zabija wtryski
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-17, 22:49   

przepraszam za zwloke
mam drugi test link https://youtu.be/JVcmtkea_qk
czy wiecie jakie wartosci przeplywomierza powinny być wg. serwisówki? (min. vs max)

test przeprowadzilem na nowych wymienionych swiecach
poprzednio mialem boscha wg. zalecen danishow FGR7KQE0 zrobilem na nich 34000km
teraz kupilem również bosha ale model 1elektrodowy do gazu irydowe FR6KI332S

Moje wtryski siemensa gazowe siedzą w obudowach i są kalibrowane mechanicznie w momencie montazu instalacji tzw. kalibratory to nic innego jak mini dysza sa rozne srednice dziurek w srodku kalibratora które chyba? okreslają ilość przeplywającego paliwa??

Nie wiem jak to do końca funkcjonuje tzn. jak oni uzyskują inny czas otwarcia wtrysku gazowego poprzez "zdlawienie" dawki paliwa?

wklejam zdjecie z pomiarów u gazownika na pierwszej wizzycie gwarancyjnej po przejechaniu 2000km

20180417_211849.jpg
Plik ściągnięto 4 raz(y) 295,13 KB

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-04-17, 23:40   

karhu napisał/a:
poprzednio mialem boscha wg. zalecen danishow FGR7KQE0 zrobilem na nich 34000km
Polecałem 4-elektrodowe świece do gazu ...na pewno ja? <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
karhu 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47
Dołączył: 11 Gru 2016
Posty: 55
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 2018-04-18, 10:29   

tzn. w tym wątku pytałem jakiś czas temu o świecę na pierwszy montaż

https://www.a8team.pl/d2-...taz-vt23030.htm

nie mniej swiece u mnie te świece funkcjonowały bez zarzutu do samego konca ale postanowiłem zainwestowac w nieco drozsze irydowe zobaczymy czy auto będzie pracować płynniej i czy może minie delikatne "falowanie" na zimnym silniku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.