Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana uszczelniaczy zaworowych  
Autor Wiadomość
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-03-30, 23:34   

Gabriel napisał/a:
Ja wymieniałem ale bez sprężonego powietrza. Normalnie ściskałem sprężynę przyrządem, takim jak z allegro, ale wykonanym na wzór, własnoręcznie. Da się wszystkie wymienić i to czy ciśnieniem, czy przyrządem nie ma znaczenia.

A czym podparłeś zawór żeby nie wpadł do cylindra?
To fajnie że da się wymienic wszystkie
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 42
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2014-03-31, 00:10   

Niczym specjalnym. Tłok do góry i to wszystko.
Robota zdecydowanie dla dwóch osób.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2014-03-31, 07:04   

Z doświadczenia wiem, że uszczelniacze to nie wszystko.
Prowadnice zaworów zazwyczaj są zużyte. Taka przypadłość tych silników (ABZ-to podobnych).
Wymiana uszczelniaczy pomoże na jakiś czas, zanim "latający" na boki zawór
ich szybciej nie zużyje.
Robione były już głowice z roczników 95, 97, 98. Wszystkie miały do roboty prowadnice.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-31, 10:49   

a pierścienie i powłoka cała nie porysowana :)
bo bywa też tak że odmą motor już dmucha i wtedy już nic nie pomoże :)
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-03-31, 14:42   

Auto przy odpalaniu puści dymek z rury niebieski, tylko wtedy gdy zostało odpalone na 2-5minut i zgaszone i po postoju ok 2-3h znów odpalone wtedy to puszcza dym niebieski z rury.

Auto podczas jazdy czy porannego odpalanie nie puszcza dymu.
Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.

Wygląda mi to na uszczelniacze zaworowe, w poprzednim aucie miałem tak samo.

Sprężanie na każdym garnuszku jest prawidłowe. Głowice były remontowane przez poprzedniego właściciela w 2008r mam rachunek.
_________________

 
 
kmicic-lt 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy
Wiek: 43
Dołączył: 25 Paź 2011
Posty: 386
Skąd: 3-miasto/Oslo
Wysłany: 2014-03-31, 17:21   

karol208 napisał/a:

Znika mi ok 300ml oleju na 1000km.


To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju. Gorzej jakby ci literek łykał, ale przecież to też jest dopuszczalne - no ale dla mnie to juz by było za dużo :) . Najgorzej, że puszcza ten niebieski dymek - coś pewnie się dzieje.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-03-31, 19:56   

kmicic-lt napisał/a:


To nie tak dużo - może trzeba zmienić markę oleju.

Wymieniłem właśnie na valvoline maxlife 5w40 ale wczesniej na Mobilu PeakLife było to samo tylko że oleju znikało 2x więcej i kapało z silnika.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-03-31, 20:32   

producent nawet mówi o 2-3 krotnym poborze na nowym oleju chwilowo <niewiem>
mój obecny motor nie bierze
poprzedni szkoda gadać
fordy moje nie brały tylko gubiły a tu człowiek nauczył się sprawdzać :)
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-05, 10:27   

Jestem po wymianie uszczelniaczy zaworowych. Zawory wydechowe przy położeniu tłoka max w górze wpadały za głęboko i ciężko było wyjąć zabezpieczenia. Dlatego podpierałem powietrzem.
Ssące zawory bez problemu oprą się o tłok.
Wszystkie uszczelniacze da się wymienić oczywiście.
https://www.youtube.com/watch?v=TTgmhF9spt8



_________________

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-06-05, 11:15   

A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-05, 12:18   

pb41ns napisał/a:
A sprawdzałeś czy zawory w prowadnicach nie mają luzu? . Jeśli mają to szkoda twojej pracy

Luz jest ale praktycznie nie wyczuwalny.
A wiadomo że zrobienie głowic to już większa suma. Głowice były robione w 2007r 150tys temu
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-06-05, 21:44   

a uszczelniacze były twarde skostniałe ?
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-05, 23:56   

pepi napisał/a:
a uszczelniacze były twarde skostniałe ?

Na lewej glowicy były sztywne na prawej całkiem możliwe. Co dziwne głowice były robione w 2007r obie A na jednej inne uszczelniacze niż na drugiej pod względem twardości oraz producenta.
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-06-06, 05:52   

no założyli co mieli
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-06-06, 10:37   

pepi napisał/a:
no założyli co mieli

ewentualnie kase wzięli a nic nie robili na jednej z głowic
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.