Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół  
Autor Wiadomość
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-19, 19:41   [D2 00 4.2PB/LPG ] Problem z biciem kół

Mam mały(mozę nie mały) problem. Otóż zmieniłem koła zimowe na wieksze z 17 na 18 cali. Po załozeniu tych 18-stek niestety ale przy predkosci 120-140km/h koła dość mocno biją. Byłem wyważyc koła ale prawie nic sie nie zmieniło. Czy mozliwe ze drgania powstaja od przegóbów,wahaczy czy skrzyni??????????
Choc na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie
Czy mozliwe ze są zle wyważone???????(maszyna do wyważania kręci kołem niezbyt szybko a drgania są powyżej 100km/h)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 19:47   

Najprawdopodobniej masz pogięte/podbite te 18stki i ci nawalają ;)

Pierścienie centrujące jeśli siedzą ciasno na piaście oraz jak nałozysz na felgę i również nie będą mieć luzu to ok, ale ja bym celował tu w krzywe felgi jeśli na 17" było wsio ok.

No i oczywiście mogą być źle wyważone

Możesz podmienić tył z przodem i zobacz jak wtedy będzie i sprawdza te pierścienie
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2015-01-19, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-19, 19:49   

spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 19:55   

Jeśli felga będzie mieć delikatne podbicie to nie wiem czy maszyna to wylapie <niewiem>

Generalnie jest tak ze jak ci nawalą mnóstwo odważnikow to felga raczej prosta nie jest. ale zanim zaczniesz porostować to podmień koła, sprawdź pierścienie, daj jeszcze raz na wyważarkę...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-19, 20:09   

kryhawrc napisał/a:
Są założone pierścienie centrujące- ale nie wiem czy to ma znaczenie

Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-19, 21:29   

123mielony napisał/a:

Kolego czy dystanse miałeś założone też do 17"?

Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni

W sobote podmienie koła zobaczymy co będzie
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-19, 21:36   

kryhawrc napisał/a:
Nie 17 to były orginały Audi bez dystansów i pierścieni

No właśnie obawiam się że problem bicia leży właśnie w dystansach lub pierścieniach,skoro koła wyważałeś i wszystko było OK to ten element można wykluczyć z kręgu podejrzanych.
Jakie masz te dystanse z kołnierzem centrującym czy bez?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-01-19, 21:43   

On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie ;)

Cytat:
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2015-01-19, 21:56   

martin_rs4 napisał/a:
On ma zwykłe pierścienie cętrujące do nieoryginalych felg, a nie dystanse poszerzające osie ;)

Cytat:
na poprzednich 17 stkach wszystko było w porzadku-z tym że 17 stki były orginał audi a 18 stki już nie. Są założone pierścienie centrujące-

Tak się rozpędziłem że zobaczyłem dystansy <tjaa>
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-19, 22:35   

kryhawrc napisał/a:
spróbuje podmienić
czyli nie wszystko pokaże im na maszynie???????????

z tymi maszynami/wulkanizatorami to naprawdę różnie bywa.też miałem problem z biciem, tylko przy hamowaniu. Bywałem u wielu wymieniaczy kół i u jednego mam proste felgi, a u innego już były krzywe. To wyważanie to też o kant można potłuc. U jednego wymieniałem opony i po dwóch dniach połowy odważników nie miałem :) ostatnio też wymiana na zimówki potem bicie, po 2 tyg pojechałem na wyważenie i oczywiście skopane na 3 kołach. U mnie finalnie jajowata opona była powodem bicia. Oczywiście żaden wulkanizator do tego nie doszedł tylko gość od hamulców <tjaa>
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-19, 23:02   

A tak zapytam o te pierścienie centrujące. Z jakiego materiału są wykonane i czy po osadzeniu felgi razem z tym pierścieniem nie ma zbyt dużego luzu na piaście ? Czy ten pierścień idealnie przylega płaszczyzną do felgi ? Zrób zdjęcie jak to wygląda.
U mnie są na zimówkach pierścienie centrujące i jest spokój ale wiadomo wykonanie jednaego elementu a drugiego może być ogromna róznica.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2015-01-20, 21:06   

Pierscienie są plastikowe,dopasowane -wymiar zewnętrzny 70,3(odczytane z felgi) i wewętrzny 50,7(audi).
Podmienie koła na próbe z tyłu do przodu i zobaczymy. Ale dopiero w sobote bo pracuje do późna.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-01-20, 22:48   

kryhawrc napisał/a:
Pierscienie są plastikowe,


To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.

Plastik to nie aluminium czy metal, podlega odkształceniu i może powodować drgania. Zmień na pierścienie z jakiegoś metalu. Plastik się nie nadaje do tego.
Raz w życiu miałem na R19 plastikowe pierścienie centrujące uległy minimalnym pęknięciom i też były podobne cuda co u Ciebie.

Skoro na wyważarce jest ok, po założeniu z pierścieniem nie to tu misi byś problem.

Zamów nowe i będzie dobrze.

Dam Ci pewien przykład. Dawno temu miałem Forda Mondeo z podobnymi objawami. Dostawałem szału, zrobiłem całe zawieszenie od góry do dołu, zbieżność, nowe felgi, opony a bicie pozostawało przy dużych prędkościach.
Pewnego razu pojechałem do kumatego gościa i powiedziałem mu o co chodzi. Ten podszedł do auta, zdemontował kołpaki i kazał mi się przejechać. Dosłownie Kaszpirowski.
Pierdoła a narobiła wydatków i nerwów.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

Ostatnio zmieniony przez ernesto 2015-01-20, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-20, 22:51   

ernesto napisał/a:
kryhawrc napisał/a:
Pierscienie są plastikowe,


To jest odpowiedź na twoje drgania na tych felgach.


Ja tez mam plastikowe od 3 lat i nic się nie dzieje.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-01-20, 22:52   

Pierścienie plastykowe są sobie nierówne. Jedne trza wymieniać co sezon inne masz na lata.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.