Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu  
Autor Wiadomość
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-05-11, 09:21   [D3 04 4.0TDI ] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu

Siema.

Mam taki problem. Skrzynia jest po dużym serwisie. Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne, olej sprawdzona mechatronika itd.

Objaw jest taki że przy dojezdzaniu do świateł, z większą prędkością, i hamowaniu do zera jest taki objaw jakby coś się do końca nie zatrzymywało ... takie jakby nagłe rozpięcie mechanizmu. Czy to normalny objaw ?

Po zakupie zrobiłem już autem 5000km i nie było takiego zachowania na początku lub tego nie zauważyłem.

PS. myślałem że to takie przyhamowanie to objaw jazdy z quattro ... jednak zaczyna mi sie to nie podobać z czasem...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-05-11, 13:18   

Sprawdź czy nie masz przypadkiem dostępnych aktualizacji skrzyni i po ewentualnej aktualizacji zrobić adaptację. Skrzynie często poszarpują po wymianie oleju, jeśli wcześniej długo zmieniany nie był. Bardzo wyczulone też są na nieoryginalny olej i zamienniki też powodują szarpanie często.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-06-23, 09:59   

Przy skanowaniu auta wyszedł też jeden błąd skrzyni :

Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C

1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V

O czym on dokładnie mówi ? spotkaliście się z czymś takim ?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-23, 10:28   

Abyś sprawdził błędy w sterowniku ABS. Intermittent to wprost oznacza "przerywany" więc może jakiś błąd komunikacji.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-06-23, 10:34   

Intermittent - sporadyczny - odnosi się to do statusu błędu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-06-23, 10:38   

PrzerYwany - zjadło mi się ze śniadaniem :)

Ogólnie zrobiłbym skan całego auta, bardzo dużo sterowników ma na siebie wpływ nawzajem.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-06-27, 08:02   

Trudno mi jest opisać to dokładnie ... ale przy dojezdzie do świateł, gdy bieg jest 3-4, podczas calkowitego zatrzymywania auto juz staje , a skrzynia - wał - coś jakby się jeszcze kręciło i nagle zatrzymywało (z takim szarpnięciem).

Przy powolnej jezdzie max do 2-go biegu nie ma czegoś takiego.

Olej był wymieniany i nie chciałbym tego ruszać... ale widzę że nie będe miał wyjścia. Zrobię to sam bo mam kanał itd.\

Miał ktoś z Was coś podobnego ?

pozdr.

[ Dodano: 2017-07-05, 17:48 ]
Dodam ze przy trybie S jest to mniej wyczuwalne. Zmieniać olej ?

[ Dodano: 2017-07-12, 08:45 ]
Odświeżam temat.

Wczoraj byłem u fachowca od Audi w GW... diagnoza - zły olej, oprogramowanie wgrane jest nowe przy okazji wizyty w ASO w ZS. Dziwne wydaje mi się tylko jedno. Czy jest opcja że aso zalałoby zły olej ? wydaje mi się to dosłownie kuriozalne. Za 3 tyg. jestem umówiony na wymianę i sprawdzenie luzów w układzie przeniesienia napędu. Po przejażdżce mechanior stwierdził też ze moze być to przyczyną. Wczoraj w temacie o TIP-ach w D2 doczytałem ze bywały identyczne objawy jak u mnie i dotyczyło to luzów w układzie przeniesienia.

Dam znać co było dokładnie...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-07-12, 10:36   

Wydaje mi się, że ASO powinno zalać ori olej ZF, tylko z tego co się orientuję to ZF wypuściło jakieś nowsze oleje, które można stosowac do naszych starszych skrzyń. Może coś tutaj pomylili?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-07-12, 13:47   

Sam nie wiem ... pewne jest to że coś ewidentnie zrobili nie tak.

No i mam zagadke. Od czego zacząc ...

1. najprostsze czyli luzy w układzie przeniesienia napędu i poziom oleju

2. wymiana oleju i filtra w skrzyni

3. remont - co byłoby nieopłacalne przy tej cenie auta więc pewnie pokusiłbym się o poszukanie skrzyni innej na podmianke ;)
 
 
Gecio 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35
Dołączył: 22 Paź 2016
Posty: 150
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-07-20, 23:31   

Po co jeździsz na wymiany oleju w serwisie Audi?? Przy takim aucie wielu mechaników potrafi wymieniać olej w normalnej cenie po czym tylko robisz akutalizację oprogramowania.

Ja napiszę Ci tak. Miałem ten sam objaw co Ty przed wymianą oleju i miesiąc po wymianie do momentu zmiany oprogramowania.

Wymieniłem olej tzn. około 60% oleju (tyle ile zleciało po odkręceniu misek), nowy filtr, nowe uszczelki pod miski, nowy olej hmm chyba 7 litrów jeżeli dobrze pamiętam, magnesy czyste 0 opiłków. Miałem olej w normie i zaczełem jeździć. Po miesiącu od nowa zaczeła dziwnie pracować więc pojechałem pod Warszawe na odinstalowanie oprogramowania i zainstalowania nowego z najnowszą aktualizacją do tej skrzyni. Od tamtego momentu problemy ustapiły i jeżeli chodzi o automat to działa dobrze.

1. Pierwsze co robisz to sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą sprawdzenia.
2. Kasujesz błędy kompem chyba że jest błąd stały i od razu wraca to masz problem prawie rozwiązany bo wiesz gdzie jest błąd i gdzie grzebać.
3. Jeżeli 2 pierwsze punkty nic nie wniosą czyli olej będzie w normie i nie będzie błędów a skrzynia będzie Ci wbjać 1 bieg przy hamowaniu z takim szarpnięciem to proponuje zrobić aktualizację oprogramowania u osoby która ma do tego łeb (moge podać numer jak chcesz) ale nie w zjebanym serwisie Audi bo to są cioty i nie mają pojęcia o większości napraw jakie wykonują.
4. Potem pozostaję Ci tylko dowiedzieć się jaki masz dokładnie olej w skrzyni i powtórna wymiana...
 
 
Phooghiex 
Użytkownik


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2017
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-19, 19:38   

Gecio - Jeśli możesz to podaj numer do gościa bo mam podobny objaw i wbija mi jedynke przy hamowaniu .
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-08-21, 10:37   

Gecio : ja również poproszę o namiary na fachowca od oprogramowania skrzyni ... olej mam w normie, błędów skrzynia nie wywala ...

chociaż tak jak ktoś kiedyś napisał ... to takie pudrowanie syfa wg . mnie ... ale warto zaryzykować. Może akurat...

[ Dodano: 2017-12-19, 20:19 ]
Gecio możesz podać numer do fachowca ?
 
 
Pczester 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Wrz 2016
Posty: 753
Skąd: Lidzbark Warmiński
Wysłany: 2017-12-20, 06:04   

Gecio, to jak, masz ten numer dla kolegów? 😊
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.