Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI/LPG ] Coś wali z tyłu jakby miało się coś ur  
Autor Wiadomość
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-25, 19:27   [D3 04 4.2MPI/LPG ] Coś wali z tyłu jakby miało się coś ur

Witam wszystkich, walczę z pewnym problemem od dłuższego czasu, objawia się to dopiero po długiej jeździe,krótkie trasy, praca-dom (5km) i spokojna jazda po mieście jest ok, ale po ok 30 km zaczyna coś walić z tyłu,potrafi walnąć tak mocno że mam wrażenie jakby tył zahamował.

Najgorzej jest po ok 30 km w korkach, jak auto samo się toczy na D (nie ma znaczenia jaki bieg 1,2 czy 3) objaw jak wyżej, wrażenie jest jakby coś miało się urwać z tyłu.

Drugi objaw to podczas skręconych kół w lewo lub prawo podczas przyśpieszania jak auto jest rozgrzane to prawie zawsze walnie.

Auto postoi kilka godzin i znowu jest wszystko w porządku, po na prawdę długiej jeździe 80-100 km bez przerwy nie ma znaczenia jaka prędkość, potrafi to zrobić nawet przy 80 km/h ale z racji prędkości jest to mniej odczuwalne.

Skrzynia zmienia biegi raczej dobrze, nie zauważyłem jakichś mega dziwnych rzeczy, ciągnie pod górkę (są kangurki) ale nie toczy się do tyłu,a podczas stromej góry auto zatrzyma się.

Byłem na 3 stacjach diagnostycznych, na jednej z nich powiedzieli że zawieszenie tylne jest jak nowe.

Jedyny luz był na flanszach w dyfrze, więc go wymieniłem, zauważyłem też luz na przegubie wewnętrznym więc wymieniłem całą półoś, koszta na szczęście nie duże ale nie pomogło.

Zauważyłem u kolegi na kanale że są lekko naderwane tuleje od podpory dyfra, ale nie sądzę aby to była przyczyna, powinny to być raczej głuche puknięcia a nie metaliczne walnięcia.

Jakieś rady ? Ktoś miał z czymś takim problem ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-25, 20:16   

Nie rozumiem do konca.... <hmm> kiedy to walenie sie objawa? Przy zmianie / rddukcji biegow, czy przy hamowaniu lub dodawaniu gazu?
Objawy jakie opisujesz wskazuja na zuzyte przeguby zewnetrzne, wału lub tuleje wlasnie np. podpory dyfa...sprawdzales to mała tuleje na dyfrze z boku? Wszystko masz dokrecone jak trzeba? Czy towarzysza temu jakies drgania?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-25, 20:33   

Walnie pojawia się jak auto jest po długiej trasie, najczęściej jest to jak auto się toczy samo bez gazu na D np w korku, podczas gdy prędkość obrotowa silnika to ok 650 obr .... potrafi walnąć podczas 100 metrów kilka razy nawet, ma się wtedy wrażenie jakby tył hamował.

Następny objaw to jak stoję np na skrzyżowaniu , skręcę koła w lewo lub prawo i przyśpieszę to także jest walnięcie.

Stoję autem na D trzymam hamulec, skręcam koła puszczam hamulec jest walnięcie.

Co do tulei to jak pisałem te małe na podporze dyfra są naderwane lekko, ta z boku dyfra wyglądała na całą, jest troszkę zmęczona ale nie jest rozerwana.

W jednym zdaniu pisząc to najczęściej objawia się to podczas przyśpieszania (nie podczas zmiany biegu)

Ogólnie drgania z tyłu mam podczas jazdy po równej drodze, ale to raczej tarcze z tyłu są do wymiany bo podczas hamowania to się bardzo potęguje i czuć ewidentnie że tarcze są krzywe.

Wszystko było skręcane na klej do gwintów, w przegubie wału nowa uszczelka i smar grafitowy.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2017-09-25, 21:44   

Zobacz w sterowniku abs jakie masz prędkości z czujników abs w kołach przy jeździe na wprost i skręcaniu.
_________________
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-25, 21:58   

Właśnie też po cichu obstawiam czujniki abs, tylko nie bardzo wiem jak to sprawdzić , w sensie te prędkości, posiadam vcds, będę wdzięczny za poinstruowanie jak to sprawdzić.

[ Dodano: 2017-09-26, 17:23 ]
Właśnie jestem po sprawdzeniu prędkości kół, wszystkie 4 koła podczas jazdy na wprost pokazują te same wartości. Natomiast podczas skręcania już nie, oczywiste jest że będą się kręcić z różnymi prędkościami tylko pytanie jak duże różnice powinny to być ? Pojechałem sobie na parking pod tesco i jeździłem w kółko w jedną i drugą stronę, największe różnice jakie zauważyłem to jedno koło kręciło się z prędkością 14 km/h a inne w tym samym momencie 7, za chwilę kolejna próba i było 13 i 8 w granicach normy czy coś jest nie tak ?

Poza tym jestem w stanie na zawołanie spowodować walnięcie po rozgrzaniu auta,muszę zrobić coś takiego :

Stoję na D przyśpieszam do powiedzmy 30 km/h puszczam gaz i jest jebs ... jadę z równomierną prędkością np 20 km/h puszczam gaz jest jebs ... czyli w momencie puszczania gazu, po 20-30 km jazdy można powiedzieć że zrobi to za każdym razem.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-09-26, 17:32   

A nie jest to moment w którym skrzynia redukuje bieg podczas odpuszczania gazu?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-26, 18:13   

drago_o napisał/a:
A nie jest to moment w którym skrzynia redukuje bieg podczas odpuszczania gazu?


Na pewno tak nie jest, bo jak wrzucę manualną zmianę biegów to auto leci na jednym biegu i jest to samo.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-26, 20:48   

Wojtec1987 napisał/a:
Stoję na D przyśpieszam do powiedzmy 30 km/h puszczam gaz i jest jebs ... jadę z równomierną prędkością np 20 km/h puszczam gaz jest jebs


luzy w tylnym dyfrze ? <hmm> a jak puścisz gaz i od razu dodasz to tez wali czy płynnie przyspiesza ?
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-26, 21:01   

Dzisiaj zwracałem na wszystko dokładnie uwagę i walnięcie jest TYLKO podczas odpuszczania gazu, podczas przyśpieszania jest cisza. Dlatego najczęściej dzieje się to w korku, jak dodaję gazu aby przyśpieszyć jest cisza, puszczę bo przede mną ktoś zwalnia od razu jest uderzenie.

Dyfer możemy wyeliminować, ponieważ go wymieniłem i nic totalnie NIC się nie zmieniło, nie jest ani gorzej ani lepiej.

[ Dodano: 2017-09-28, 20:42 ]
Wymienilem wczoraj tuleje od podpory dyferencjału, były totalnie rozerwane, już uradowany że to było to, jadąc dziś w trasę rozczarowałem się, nadal tył wali, macie jakieś sposoby na sprawdzenie przegubów tylnych ?
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-28, 20:52   

A wgraj nowy soft do skrzyni i przeprowadź jazdę adaptacyjną. To może pomóc.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-28, 21:10   

uzlik napisał/a:
A wgraj nowy soft do skrzyni i przeprowadź jazdę adaptacyjną. To może pomóc.


Moim zdaniem jest gdzieś luz w napędzie, podczas przyśpieszania od 0 na pełnym bucie nawet do 200 nie ma żadnego puknięcia,a jak odpuszczę gaz od razu jest jebs ... więc nie sądzę żeby to była skrzynia,podczas przyśpieszania wszystko się napina, jak odpuszczę gaz wszystko się "luzuje" i tam gdzie jest luz powstaje walnięcie, tylko skończyły mi się już pomysły, dzisiaj zdarzyły się puknięcia nawet podczas jednostajnej prędkości 90 km/h, dlatego pomyślałem o przegubach tylnych.

Poza tym żeby wgrać nowy soft trzeba jechać do aso tak ? Oni to ogarniają.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-28, 21:16   

Wojtec1987 napisał/a:
macie jakieś sposoby na sprawdzenie przegubów tylnych ?


wchodzisz pod auto łapiesz na półoś i szapiesz góra dół, lewo prawo. Nie powinno być luzów. Warto sprawdzić też przeguby walu...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-28, 22:54   

Wojtec poczekaj. Jakie ASO, powoli. Napisz do Wiśni na PW. Adrian wie gdzie wgrać nowego softa za normalną kasę.

[ Dodano: 2017-09-28, 22:59 ]
Podeślij do mnie kontakt tel. na PW odezwę się.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-29, 19:26   

Dzięki koledzy za zainteresowanie się tematem, ale na prawdę myślicie że to może być skrzynia? Mi się nie chce w to wierzyć, co ma skrzynia do walnięć z tyłu w dodatku tylko po odpuszczeniu gazu ? Gdyby to była jej wina to walnięcia byłyby podczas zmiany biegów.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-29, 19:29   

Możliwe ze torsen w skrzyni już wysiadł - ma nadmierny luz .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.