Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 3.0TDI ] Pytanie o silnik i jego rozrząd  
Autor Wiadomość
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-11-19, 18:52   [D3 05 3.0TDI ] Pytanie o silnik i jego rozrząd

Witajcie.
Według tej strony https://www.autoexpert.pl...-rozrzad,5217,1 problem z rozrządem występuje w silnikach 3.0tdi montowanych w a4 a6 ale nie w a8. Od początku w a8 była montowana jednostka z moca 233 czyli niby ta lepsza z trwalszym rozrządem. Proszę mnie tu wyjaśnić bo sam nie wiem.
Czy w a8d3 występuje taki sam problem z wyciagajacym sie lancuchem jak w takiej a6 przed 2007 rokiem?
Nie mogę dodać tagów, usuwa mi wszystko
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-20, 11:56   Re: Pytanie o silnik i jego rozrząd

Insanus napisał/a:
Witajcie.
Według tej strony https://www.autoexpert.pl...-rozrzad,5217,1 problem z rozrządem występuje w silnikach 3.0tdi montowanych w a4 a6 ale nie w a8. Od początku w a8 była montowana jednostka z moca 233 czyli niby ta lepsza z trwalszym rozrządem. Proszę mnie tu wyjaśnić bo sam nie wiem.

To ciekawe bo wg. mojej wiedzy w roczniku 2005 w modelach A4, A6, A8 montowano ten sam silnik o oznaczeniu ASB <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
AdiA8 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 74
Skąd: LU
Wysłany: 2017-11-20, 22:02   

Pozwolę sobie wkleić taką tabelę:

 
 
Insanus 
Użytkownik



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D3
Dołączył: 19 Lis 2017
Posty: 24
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-11-21, 12:32   

Dla was to oczywiste, dowiedziałbym się o tym ale musiałbym się naszukać ale mam nadzieję że ktoś mi po szybkości odpowie.
Te wadliwe napinacze stosowane były w silnikach ASB tak? Czy np asb już trzeba było serwisować po 100 120tys km a np w bng po 300 tys?
Czy po wakacjach 2007 roku montowane były silniki w których ten problem już nie występuje?
No i mam nadzieję że was nie urażę ale za max 40k kupować A6 przedlift czy d3? :D (koszty serwisowania, ubezpieczenia itd)
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-21, 12:35   

Te wadliwe napinacze były w 4.0 i chyba 3.0 też(nie wiem czy to nie jest dokładnie ten sam rozrząd) a przeciętnie zaczynały krzyczeć o wymianę rozrządu przy około 300tys w górę. Mój ma 430tys i klekocze od jakiś 15tys przy rozruchu.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-21, 12:52   

W 2005 roku występowały w A4, A6 i A8 cztery silniki 3.0 TDI z czego tylko dwa w A8. Prawie wszystkie do 2007 miały lub będą miały problemy z rozrządem. Wszystko zależy od stylu jazdy a najczęściej od interwału wymiany oleju.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-11-21, 16:25   

drago_o napisał/a:
Te wadliwe napinacze były w 4.0 i chyba 3.0 też(nie wiem czy to nie jest dokładnie ten sam rozrząd) a przeciętnie zaczynały krzyczeć o wymianę rozrządu przy około 300tys w górę. Mój ma 430tys i klekocze od jakiś 15tys przy rozruchu.


Ale to nie robisz z tym nic? Jeśli poczekasz zbyt długo łańcuch zacznie pracować po kanale olejowym robiąc w nim zagłębienie aż uszkodzi go całkiem a wtedy wymiana samego rozrządu nie wystarczy
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-21, 17:13   

Robię... Zbieram hajs bo muszę też srzeglo zrobić i w sumie na części trochę kasy potrzeba :D w międzyczasie hajs się trochę nie zgadzał więc torche się odsunęło w czasie...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Jurek22 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jurek
Jeżdzę: Audi A8 D3 ASB LONG Polift
Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 99
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 2017-11-21, 18:58   

drago_o napisał/a:
Robię... Zbieram hajs bo muszę też srzeglo zrobić i w sumie na części trochę kasy potrzeba :D w międzyczasie hajs się trochę nie zgadzał więc torche się odsunęło w czasie...


Radzę jeździć bez ciężkiej nogi i starać się używać auto jak najrzadziej miałem już przypadek z mojego wpisu powyżej
_________________
Najpierw 80 B4, pózniej A4 B5, następnie A6 C5 i w końcu A8 D3
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-21, 20:02   

Jurek22 napisał/a:
drago_o napisał/a:
Robię... Zbieram hajs bo muszę też srzeglo zrobić i w sumie na części trochę kasy potrzeba :D w międzyczasie hajs się trochę nie zgadzał więc torche się odsunęło w czasie...

Radzę jeździć bez ciężkiej nogi i starać się używać auto jak najrzadziej miałem już przypadek z mojego wpisu powyżej

Tu muszę się podpisać pod tą radą.
Tym bardziej, że miałem już przypadki przeskoczenia rozrządu w benzynowym 4.2V8 w A6C6 oraz również w dieslu 4.2TDI w A8D3.
Wprawdzie w obu przypadkach nie narobiło to większych szkód ale to chyba tylko fartem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-21, 20:51   

Znam skutki bo znajomemu w 4.0 przeskoczył ale co poradzić... Niedługo może będę miał inne auto na codzienne więc A8 będzie dopieszczone w garażu :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
carbonek 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2017-11-22, 14:04   

Ja miałem u siebie wymieniony już rozrząd.... ale jak widzę wpis o dziwnych dźwiękach i hałasie na zimnym to zaczynam się zastanawiać kiedy zaś coś klęknie ;)

Chyba nie wiem do końca o jaki dźwięk po odpaleniu chodzi ... możecie coś takiego wkleić dla potomnych ?

pozdr.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-22, 14:50   

Delikatny klekocik przez pierwsze 2 sekundy po odpaleniu. Spróbuję nagrać ale nie przy każdym odpaleniu mam więc jakoś do jutra może się uda ;)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-23, 11:27   

carbonek napisał/a:

Chyba nie wiem do końca o jaki dźwięk po odpaleniu chodzi ... możecie coś takiego wkleić dla potomnych ?


https://www.youtube.com/watch?v=isJPRu0Lz24

https://www.youtube.com/watch?v=-RpcX7Wr0pM
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6704
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-11-23, 12:21   

Powiem tak, brzmi jak silnik odpalony zaraz po wymianie oleju kiedy rozprowadza olej :) Mój rano ładnie odpalił ale jeszcze go dzisiaj kilka razy będę odpalać :D
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.