Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 99 LPG ] Silnik zassal wode filtrem  
Autor Wiadomość
E0_SMOK 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-14, 13:57   [S8 D2 99 LPG ] Silnik zassal wode filtrem

Witam,

Po ostatniej burzy w Łodzi i wjechaniu w kałuże (skrzyżowanie) która okazała się rzeką auto stanęło. Przechodząc do meritum auto nie odpaliło. Woda dostała się wlotem powietrza. Rozrusznik zblokowany. Dziś po wyjęciu świec i przekręceniu stacyjki auto wydaliło fontannę z dwóch zaworów. Rozrusznik chodzi jak młynek do kawy. Odpaliła na około sekundy może pół i zgasła. Może ze trzy razy. Padł akumulator. Miał ktoś podobne doświadczenia? Spróbować ją odpalić na tym rozruszniku czy od razu zmienić? Są szanse, że silnik nie padł? <boisie>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-14, 14:00   

E0_SMOK napisał/a:
Są szanse, że silnik nie padł?
Bardzo małe ale są, zanim odpalisz auto sprawdź kompresję na wszystkich cylindrach ...jak gdzieś brakuje ciśnienia to głowice trzeba ściągnąć !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Maroo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-05-14, 15:10   

Teoretycznie jest szansa że silnik przeżyje.Gdyby to był diesel to na bank silnik byłby do roboty.Wykręć świece obracaj silnikiem ręcznie tak by na danym cylindrze tłok był w górze a następnie sprężonym powietrzem wydmuchuj wodę z cylindra.Pomiar kompresji i wtedy ewentualna próba odpalenia.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-05-14, 15:20   

Hydrolocka raczej na pewno złapał. Będzie jak Daniel pisze. Szansa ze nie pogieło zaworow jest minimalna (ja bym nawet powiedzial ze nie ma zadnej, tym bardziej słysząć że rozrusznik chodzi jak mlynek :) ). Pomiar kompresji prawde powie ale raczej na bank na ktorychs garach jej nie bedzie.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2891
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-14, 17:34   

z taką rejestracją nie dziwne ;)

ile tam było wody że poszło w dolot - wlot jest tuż pod maską, spora wysokość
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
E0_SMOK 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-14, 17:42   

Ok póki co zaprowadzę auto do zrobienia rozrusznika i dopiero będzie wiadomo co dalej... <bezradny> rejestracja nie ma nic do tego, to od mojego drugiego audi.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-05-14, 18:51   

Jak zassie wodę to zaworów nie niszczy a raczej pognie korbowód czasem dostanie i wał.
Bywa, że można uratować taki silnik względnie tanio byle on nie pracował potem bo jak tłok chodzi kantem to przytrze gładzie.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Kruger 
Moje A8


Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: SŁAWEK
Jeżdzę: Audi a8 d4
Pomógł: 3 razy
Wiek: 49
Dołączył: 01 Lut 2018
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Białą
Wysłany: 2018-05-14, 19:12   

Potwierdzam pierwsze gnie korbowody a jak przezkoczy łańcuch leci reszta
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-14, 19:21   

Na razie to se można tylko gdybać, jak już pisałem: najpierw pomiar kompresji i do tego sprawdzenie górnego czy też dolnego położenia wszystkich tłoków !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
E0_SMOK 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-14, 20:34   

Tak jak mówi kolega danishow inaczej można tylko gdybać. Generalnie obrót ręcznie można zrobić ale i to niczego nie wyjaśnia dopóki nie uruchomimy rozrusznika. Nigdy mnie to nie interesowało bo auto do tej pory było bezawaryjne ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć. A gdy koledze w E60 poszedł rozrusznik to myślałem, że żartuje iż trzeba wyciągać silnik <onie> w A4 i A3 rozrusznik mam na wierzchu ehhhhhhh. Powiedzcie mi jeszcze idąc złym scenariuszem, kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części wiec mam szukać drugiego? No szczerze wątpię ale proszę o opinie w tym temacie.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-14, 22:37   

E0_SMOK napisał/a:
ale słyszałem, że trzeba się namęczyć żeby go wyciągnąć.
Noo jest trochę gimnastyki, trzeba okręcić przednią i prawą łapę silnika, wcześniej oczywiście silnik zawiesić lub podeprzeć od spodu.
Zaopatrz się w dobre "zwinne" klucze i małe rączki bo miejsca tam prawie w ogóle nie ma.
E0_SMOK napisał/a:
kolega z serwisu Audi w Łodzi mówił mi, że do tego silnika nie ma części
Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-05-15, 12:04   

Cytat:
Bzdura, wszystko dostaniesz, z tym że nie wszystko występuje w zamienniku <bezradny>


No to zależy jak na to patrzeć. Niby panewki są do kupienia w ASO (sam kupowałem), pierścienie też, ale w Elsie napisane jak wół, że rozebranie dołu silnika powoduje jego zniszczenie i trzeba cały gotowy dół kupować jako część zamienna (nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego).

Nie zmienia to faktu, że większość cześci dostaniesz, pytanie tylko czy ktos bedzie wiedzial jak to złożyć :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-05-15, 16:06   

tak jak rozebrał :]
tylko w odwrotną stronę
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-15, 23:58   

Bugalon napisał/a:
nie ma instrukcji serwisowej zadnej do tego
Praktycznie do każdego silnika grupy VAG nie ma instrukcji jego naprawy, traktują to jako część zamienną. Do wielu silników nie ma uszczelek czy oryginalnych tłoków a mimo wszystko ów silniki się remontuje.
Ważne by na początku dokładnie policzyć koszta remontu, częściej jednak opłaca się bardziej kupić inną używaną i sprawdzoną (w miarę możliwości) jednostkę.
pepi napisał/a:
tak jak rozebrał, tylko w odwrotną stronę
Czasem w takich sytuacjach przydaje się Smartfon z dobrym aparatem <cicho>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
E0_SMOK 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mieszko
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 25
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-16, 20:45   

Możecie kogoś polecić w Łodzi? Strasznie się boje oddać to komukolwiek ale wyjścia nie mam. Na wielu już się przejechałem stąd też obawy. Jutro odstawiam do "mojego" który ma mi ogarnąć wyjęcie rozrusznika ale nie wiem czy zostawiłbym mu silnik do roboty. A przy okazji ma ktoś do sprzedania... (usunięte)



Dział Kupię czy też Poszukuję jest gdzie indziej !

[ Dodano: 2018-05-17, 14:44 ]
Panowie tu się jakiś generalnie błąd wkradł bo napisane było przy temacie, że chodzi o 2.8 a mówimy o 4.2 z S8 D2 '99....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.