Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie  
Autor Wiadomość
maearek 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocc
Wysłany: 2017-09-28, 11:23   [D2 ALL ] Brak wspomagania po rozgrzaniu-nawet po wymianie

Witam wszystkich.
Posiadam Audi A6 z servotronic. Trafiłem do was na forum, bo znalazłem podobne tematy z problemem wspomagania po rozgrzaniu płynu. Kupiłem auto i wspomagania na postoju nie było. Zmieniłem pompe i chodziło super, nawet po nagrzaniu.
Po wymianie miałem zalany płyn SWAG 6161. po około tygodniu zaczęło słabnąć po rozgrzaniu płynu, natomiast rano jednym palcem.
Wymieniłem płyn na FEBI 6162 i jest jeszcze gorzej. Jak zimny chodzi super, ale po kilku km totalny brak na postoju.
Płyn nie buzuje, pompa nie wyje.

Dużo osób ma podobny problem ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak to naprawić

Może zna ktoś dobry warsztat w okolicach wrocławia który znajdzie przyczynę zanim wymienie magiel i kilka pomp?

Zastanawiam się czy nie zalać G004 z serwisu, tylko czy coś to da??
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-28, 12:06   

Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-09-28, 12:38   

Do D2 zalecany jest minerał, nie syntetyk
_________________
Black Cars Matters
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-09-28, 12:46   

Tak - ale aktualnie można lać syntetyk , w żaden możliwy sposób nie powinno się mieszać tych olejów bez dokładnego oczyszczenia układu
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
maearek 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocc
Wysłany: 2017-09-28, 13:27   

michalwruszak napisał/a:
Teraz zalewanie płynu może nic nie dać , skoro do auta gdzie zalecany jest olej syntetyczny - wlałeś mineralny . Było trzeba od razu kupować G004 .


wlałem mineralny do wlali mi przy wymianie pompy SWAG 6161 a to jest syntetyk. Gdy wspo,aganie zaczeło mi słabnąć po ok. tygodniu zaczęłem szukać przyczyny. Wyczytałem , że SWAG 6161 to syntetyk a na zbiorniczku pisze zeby lać tylko mineralny, więc wymieniłem na FEBI 6162 i na FEBI'm jest jeszcze gorzej, wspomaganie od razu po nagrzaniu słabnie, natomiast na SWAG'u słabło ale nie aż tak bardzo. Więc gdzie jest przyczyna skoro po wymianie pompy przez tydzień było OK?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-28, 13:34   

nie rozumiem, dlaczego lejecie jakieś dziadostwo typu febi, skoro oryginalny płyn do wspomagania dostępny w ASO od ręki kosztuje ok. 50zł... ??? <faktycznie> A udowodnione jest tu m.in. na forum że płukanka i potem zalanie układu tym olejem bardzo poprawia prace wspomagania.

Jeśli jest widoczna różnica między płynami jak pisałeś wcześniej, to zalej to co fabryka każe (czyli oryginał) i zobacz jak wtedy będzie... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
maearek 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocc
Wysłany: 2017-09-28, 13:38   

widzisz. Mi zalalli w warsztacie taki płyn, a że pisze na zbiorniczku tylko mineralny to spróbowałem FEBI tak jak większość lała.
Spróbuje przepłukać układ i zalać oryginał z ASO.
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-09-28, 13:46   

może wina leży w samym zaworku i po nagrzaniu zmniejsza się przepustowość... <bezradny> ale to zobaczysz po wymianie na oryginały płyn.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-09-28, 15:47   

http://www.a8team.pl/d2-9...3,60.htm#243697
_________________
Black Cars Matters
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-09-29, 21:02   

maearek napisał/a:
tylko zastanawia mnie ten objaw którzy mają wszyscy przy tym servotronicu, że na zimnym działa OK a po rozgrzaniu słabnie... gdzie ta przyczyna?
Częstym problemem takiej przypadłości jest zaworek/regulator ciśnienia wkręcony w pompę.
Olej to tylko z ASO lub LM Zentral-Hydraulik-Öl.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
maearek 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D2
Wiek: 37
Dołączył: 28 Wrz 2017
Posty: 4
Skąd: Wrocc
Wysłany: 2017-11-02, 21:41   

więc tak. jestem po wymianie płynu na ori z ASO.
Problem nadal ten sam. Układ przepłukany.
Jak zimny to servotronic super.
Po nagrzaniu zanika.
Czy wymieniał ktoś z was zaworek w maglownicy , który może dawać taki objaw?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-02, 22:06   

żeby wyjąc zaworek musisz niestety wyciągać całą maglownice. Zaworek wymienić to 2 min. Jest on przykręcony na 4 śrubki i tyle. (no chyba że nie idą i trzeba rozwiercać <cicho> )

A może spróbuj jeszcze przeczyścić ewentualnie podmienić przekaźnik servotronik. Może on na mikrostykach już wymaga przeczyszczenia. Może zacznij od tego zanim zaczniesz wyciągać maglownice ;)



Ja miałem taki przypadek z przekaźnikiem pompy paliwa. Raz mi auto odpalało raz nie....już "pół auta" chciałem wymieniać a okazał się przekaźnik, który po przeczyszczeniu działa nadal ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-02, 23:03   

Wcześniej pisałem o zaworku w pompie a nie w maglownicy, w maglu siedzi tylko zawór Servotronic sterowany przekaźnikiem o którym wspomniał Marcin. W pompie natomiast jest mechaniczny zaworek odpowiedzialny za stałe ciśnienie w układzie wspomagania i tam trza zajrzeć ...czyli pompa na stół i rozkręcamy <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-02, 23:18   

danishow napisał/a:
czyli pompa na stół i rozkręcamy


łeee, to tragedii nie ma <okok>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.