Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 4.2PB/LPG ] błąd skrzyni 789 włącznik jazdy do tyłu  
Autor Wiadomość
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-07-26, 01:09   [D2 96 4.2PB/LPG ] błąd skrzyni 789 włącznik jazdy do tyłu

skrzynia wywaliła mi dzisiaj taki błąd 789 włącznik jazdy do tyłu-F41.
i weszła w tryb awaryjny.
4HP24A CML autko A8 D2 4,2 ABZ 1996
pomoże ktoś ? jakieś sugestie ?
deszcz... wilgoć... LPG..... wybierak ???
jakieś pomysły ? :(
będę wdzięczny za pomoc...
Chris

[ Dodano: 2017-08-03, 11:50 ]
Koledzy nikt nie ma pomysłu na ten problem? <bezradny>
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-03, 18:05   

Elsa podaje 3 przyczyny tego błędu:
- uszkodzona wiązka między przełącznikiem F41 a sterownikiem skrzyni,
- uszkodzony przełącznik F41
- uszkodzony przełącznik F125
Oba przełączniki są przy skrzyni po stronie kierowcy. Poniżej instrukcje z Elsy odnośnie ich demontażu (niestety tylko po ang.):
http://www.mediafire.com/...95_F41_F125.pdf

A tu jeszcze tabelka do sprawdzenia ich działania vagiem. Trzeba się połączyć ze sterownikiem skrzyni, wejść w bloki pomiarowe - blok 4. W 1 okienku będzie 6 cyfr, wartość cyfr 1-3 odpowiada położeniom wybieraka biegów (przełącznik F125), a cyfra 4 przedstawia stan przełącznika F41 zgodnie z tabelką.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-08-03, 21:32   

gtfan, to się nazywa odpowiedź <okok>
 
 
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-04, 23:07   

gtfan super dziękuję za info :-)
w przyszłym tygodniu zabieram się za robotę.
zakupiłem dwa używane F41 bo nowych niestety BRAK <bezradny>
i niestety są w opłakanym stanie - rozszczelnione popękane przewody i guma ale... działają
rozbiorę - wyczyszczę - zaleję silikonem czarnym - zaizoluję i idą do montażu
to chyba jest powód błędu 789 i od tego zacznę prace.
przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ?
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1282
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-05, 21:10   

Chris75 napisał/a:
przy K-line w przedlifcie bloki pomiarowe w ASB działają na VAG 4.9 ?

Powinny działać. Polski Vag ma to do siebie, że opisy przy blokach często są niezgodne z prawdą, ale same wartości pokazuje ok.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Chris75 

Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 4hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Chris
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 19
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-08-15, 13:43   

hej !
skrzynia już naprawiona :-)
wymieniony wyłącznik wstecznego F41.
stary był zablokowany w pozycji "pół otwartej"
dojście do niego stosunkowo proste.
demontaż fajki wydechu lewego z sondą lambda - śruby schodzą bez problemu - dojście do górnej od strony czujnika położenia wałka bez demontażu niczego (!)
wyjęcie lewej łapy i poduszki skrzyni - bez problemu
wszystkie śruby elegancko się wykręcają gniazda gwinty i łby jak nowe <chura> szok jak na 21 letnie auto <okok> ale na wszelki - dałem nowe śruby i gniazda od wydechu ( dzięki dla Michała za części )
włącznik wymieniony i zabezpieczony przed wilgocią zaizolowany- wtyczki i o ringi powymieniane na nowe.
przy okazji wymieniłem sobie olej z filtrem i przepłukałem silnik do tego zalałem MoS2 z LM - wcześniej była ceramika <buzi> dla silnika na przeglądzie emisja spalin i HC wyszła na poziomie 13 na dopuszczalne 100 jednostek. mina diagnosty bezcenna <chura> to tyle a propos naszych silników utrzymanych w dobrym stanie

reasumując cała operacja wymiany F41 ok godziny czasu na spokojnie
wielkie dzięki dla wszystkich za pomoc szczególnie dla kolegi GTfan za radę i Michała za części
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.