Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.7PB/LPG ] Przepłukanie nagrzewnicy pasażera  
Autor Wiadomość
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-25, 22:42   [D2 01 3.7PB/LPG ] Przepłukanie nagrzewnicy pasażera

Witam. Sporo czytałem już na temat niesprawnych układów ogrzewania w D2 i wywnioskowałem, że prawdopodobnie mam permanentnie zamuloną nagrzewnicę od strony pasażera.
Podpowiedzcie mi gdzie najwygodniej podpiąć się pod nagrzewnicę, żeby ją przepłukać? Pod maską między ECU a wentylatorem widać połączenie do nagrzewnicy, ale jest tam mało miejsca. Czy z wnętrza jest lepszy dostęp? Wystarczy wyciągnąć dywanik, boczek tunelu i schowek czy jest więcej do rozebrania? Z góry dzięki za podpowiedzi.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-11-25, 23:42   

Właśnie od strony pasażera to łatwo ją wyjąć, wtedy soda do środka i heja lub nowa z alegro
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-11-26, 16:24   

To ile jest tych nagrzewnic ? <bezradny>
Płukałem ostatnio nagrzewnicę tymi przewodami w ścianie grodziowej kolo zbiorniczka z płynem hamulcowym i dalo to jakiś efekt, chociaż dużo syfu nie było.
W Fl tez są dwie nagrzewnice ?
_________________

 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-11-26, 16:49   

tak - 2
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-11-26, 17:10   

no dokladnie , są dwie, wyciągałem je już kiedyś i potraktowałem je sodą kaustyczną, rezultat przeszedł moje oczekiwania ale i tak zamierzam je wymienić na nowe
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-11-26, 17:28   

Jak sie dobrać do tej drugiej ?

I co ja płukałem wcześniej tymi wężami w grodzi ? 😁
_________________

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-11-26, 19:00   

Musisz porozkrecac wszystko co się da pod kierownicą i wtedy wyjdzie bez problemu, przy grodzi to raczej plukales elektro zawory z pompa obiegowa, może trochę udało ci się nagrzewnice przepłukać. Jak robiłem operacje z soda kaustyczna to takiego syfu nie spodziewałem się jaki wylecial
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
koziolek 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 02 Sty 2014
Posty: 438
Skąd: WLKP
Wysłany: 2017-11-26, 19:02   

Ehhh no to znowu zabawa :P
_________________

 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-26, 23:12   

A czy da się ją wypłukać bez demontażu? w którym miejscu najlepiej się podpiąć i co trzeba przy tym rozebrać?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-11-27, 04:36   

Da się, najlepiej przy wentylatorze, badz elektro zaworach.idą tam rurki do tych nagrzewnic, miejsca molo ale ogarniesz
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-27, 19:24   

Będę walczył w weekend w takim razie

[ Dodano: 2017-12-20, 08:26 ]
Niestety nie byłem w stanie rozpiąć węży przy wentylatorze, podpiąłem się przed układem zaworów, ale nic ta operacja nie dała. Po świętach pewnie zdemontuje nagrzewnicę. I tu moje pytanie: czy stosowaliście zamienniki z allegro? Nie wiem czy bawić się w płukanie czy wymieniać. Można wyrwać nową sztuką aluminiowa za 60-100 zł, tylko boje się o to, czy dobrze spasuje na łączeniu węży. Znalazłem na przykład polski produkt LORO.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-12-20, 14:25   

No ja właśnie też się czaje na niego, jak co to da się grubszy oring i musi byś szczelne
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
PanMariusz 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-21, 07:24   

przy okazji jaki oring siedzi tam oryginalnie?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2017-12-21, 09:16   

Kurcze nie wiem, jak rozbiore to wtedy pojadę i dobiorę odpowiedni,

[ Dodano: 2018-02-20, 08:16 ]
No i po wymianie , przerąbana robota. Ten kto wymyślił te połączenie rurki z nagrzewnica powinien do piekła trafić, niestety zdjęć nie wsadzę bo jakość kiepska lecz służę pomocą jakby co, tutaj zdjęcie nowej nagrzewnicy

[ Dodano: 2018-02-20, 08:18 ]
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2018-07-08, 13:42   

Z tym płukaniem to spoko sprawa ale jeśli płucze się nagrzewnicę zaraz przy jej zasilaniu. Płukanie przez zespół elektrozaworów nie jest do końca super. Rozbierałem elektrozawory kiedyś i w tym wirniku w środku który jest napędzany przez silniczek było pełno różowego glutu który m.in blokował przepływ płynu. Jak ktoś będzie chciał przepłukać w ten sposób to może tylko zaszkodzić nagrzewnicy i zalepić ją na amen. Dlatego jednak robić to przy samej grodzi. Przy pracach związanych z nagrzewnicami uważam, że warto wyjąć zawory i je ręcznie wymyć. Przez gluty wieszają się zawory ( trzpienie ) i później cewka dostaje po uszach. Same gumki trzpieni u mnie ( a8 1996 rok ) o dziwo nie były uszkodzone ani napuchnięte.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.