Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.  
Autor Wiadomość
djmdp 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 30
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-15, 14:31   [D2 98 4.2PB ] Dziwny gwizd przy zmianie biegów.

Witam, mam kolejne ciekawe spostrzeżenie po kupnie auta, otóż czy to normalne że przy zmianie biegów np na tipie na wysokich obrotach będzie słyszalny jakiś taki dziwny gwizd? Jak jeżdżę na D w miarę spokojnie bez ostrzejszego deptania, to nie słychać nic niepokojącego, biegi wchodzą płynnie, bez szarpnięć i dźwięków, dopiero jak jak ma przerzucić np z 3 na 4 przy 5-6k obrotów to słychać gwizd przy tej akcji malejący wraz z spadającymi obrotami silnika, a po zmianie biegu auto nadal przyspiesza i już nie słychać tego dźwięku, tylko sam moment przerzucenia biegu.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-16, 10:11   

To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2016-12-16, 17:19   

Gwizd skrzyni moze też powodowac peknieta płyta zaworowa
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-12-18, 03:11   

Możliwe że konwerter prześlizguje. Masz uślizg i gwizd przy dużym momencie obrotowym a później, po zmianie biegu, obroty i moment spadają i dźwięk ustaje. To tylko możliwość, ale bardzo prawdopodobna.
 
 
djmdp 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 30
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-19, 10:09   

O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-12-19, 15:32   

djmdp napisał/a:
O kurde, to już skomplikowane rzeczy wychodzą.. Więc tak, skrzynia była remontowana około 15-20kkm temu w niemczech, wymienione wandlersatz, cokolwiek to znaczy, sprzęgło K1, lamellen, uszczelnienia, olej filtr, któreś z zaworów sterujących i czujnik prędkości. Tyle mam na niemieckiej fakturze, coś tam pokapuje z miski, ale raczej zcieka skądś, olej koloru czerwonego, bardzo czysty.
Jak konwerter prześlizguje to oznaka jego uszkodzenia?

Jak prześlizguje to jest uszkodzony.
Jeszcze mi przyszło do głowy, jeśli masz wyciek oleju to ustal dokładnie skąd pochodzi.
Jeśli z simeringa między skrzynią i silnikiem, to może być uszkodzona pompa oleju w skrzyni.
Ona wydaje podobny dźwięk do prześlizgującego sprzęgła. Taki świszczący, wysoki dźwięk. Ale przez internet trudno powiedzieć. Możesz też mieć zbyt niski poziom oleju w skrzyni. W 5HP olej nie powinien być czerwony. Dextron w 5HP uszkadza uszczelnienia w skrzyni i przyspiesza awarię. Nie masz na fakturze napisane jaki to płyn?
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-12-19, 17:12   

danishow napisał/a:
To dzwięk oleju, który przy wysokim ciśnieniu przepychany jest jakims wąskim kanałem jak np. filtr. Czy był ostatnio wymieniany olej? Zobacz czy miska skrzyni nie jest wgniecona bo to też może przydusić ssak w filtrze i do sprawdzeina też poziom oleju. Gwizd może też oznaczać kończącą się pompę olejową.


Najczęściej występuje to z powodu podanego przez Danishow'a.
Zdjąć miskę sprawdzić długość kominka na filtrze.
Wgnieciona miska w skrzyni też do weryfikacji.
Najczęściej skrócenie kominka filtra + zrobienie trójkątnych wycięć na kominku pomaga.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
djmdp 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 30
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-19, 21:47   

Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-12-20, 19:27   

djmdp napisał/a:
Ok posprawdzam w najbliższym możliwym czasie jak będę na kanale, Z tego co pamiętam jak ostatnio zaglądałem, to było widać wiszące krople na środkowych śrubach miski olejowej skrzyni, ani na połączeniu ani z tyłu skrzyni nic nie widziałem, pokapuje z prawej strony skrzyni biegów, po stronie pasażera, nie jest tego niewiadomo ile i tylko bezpośrednio po jeździe, 2, 3 plamki o średnicy centymetra może. Co do samego oleju, nie mam nazwy na fakturze, ale kolor na pewno czaerwony/jasno czerwony...


Tam tylko może cieknąć z uszczelki pod miską. Kolejna opcja to z prawej strony w połowie wysokości skrzyni są przewody olejowe i tylko jeszcze z simeringa pomiędzy skrzynią i silnikiem. Innych możliwości nie ma.
Zobacz skąd cieknie, sprawdź poziom oleju, ewentualnie dolej i zobaczysz co dalej. To jest najtańsza opcja i od tego bym zaczął.
 
 
djmdp 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016
Posty: 30
Skąd: Wro
Wysłany: 2016-12-21, 21:20   

Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?


 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-21, 22:35   

Trzeba by zdjąć miskę, sprawdzić czy jest płaska i wsadzić nową uszczelkę.
Tu jest rozpiska w jakiej kolejności i z jaką siłą dokręcać śruby.
http://www.audiworld.com/...2l-awd-2883778/

Ja jestem przeciwnikiem dociągania śrub miski ale...
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
monster_1973 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D2, Mercedes
Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 90
Skąd: DE Hessen
Wysłany: 2016-12-23, 17:46   

djmdp napisał/a:
Hej, udało mi się strzelić fotkę spod spodu, kapie z tej śruby którą widać na zdjęciu, jest zaraz przy prawej poduszce skrzyni biegów, przed prawą półosią patrząc do przodu auta. Innych miejsc gdzie kapie nie ma, tylko i wyłącznie z tego jednego. Źle ułożona uszczelka miski? Można to poprawić dokręcając, czy już wymiana uszczelki?
[url=http://images84.foto...b5m.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images82.foto...fem.jpg]Obrazek[/URL]


Dokręć z czuciem i zobaczysz czy cieknie dalej czy nie. Zaczynam myśleć że Ty to piszesz dla żartu:)
 
 
tanatorq 
Użytkownik


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Edi
Jeżdzę: A8
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 44
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 2017-10-06, 08:42   

Miałem coś podobnego i u mnie przyczyną był pęknięty filtr oleju
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.